Hotely a wellness centra jsou místa, kde hledají návštěvníci odpočinek, relax a pocit dokonalého uvolnění. Prostředí a jeho atmosféra proto hrají mimořádně důležitou roli v budování dojmů a vytváření vztahů k danému místu. Víte, jak můžete všechny tyto postoje účinně ovlivňovat a získat si tak větší přízeň vašich hostů?

Vytvořte místo, do kterého se budou hosté rádi vracet

Smyslový marketing zvýší komfort hostů v hotelích i wellness centrech - STORE MEDIA

Wellness centra a hotely jsou specifickým segmentem. Nejsou primárně prodejním místem, ale jakousi komfortní zastávkou na pracovní cestě, krátkém víkendovém pobytu, vytoužené dovolené. První dojem, jaký hosté získají hned po vstupu do hotelu či wellnessu, je klíčový. Vzhled a čistota interiéru, technické vybavení a usměvavý, přívětivý personál, jsou pro vyvolání pozitivního dojmu nezbytné. Proč se některé hotely těší velké popularitě svých návštěvníků a jiné, s obdobnou úrovní služeb, zejí prázdnotou? Jednou z odpovědí je smyslový marketing.

„Vytvořte ten nejlepší welcome efekt, přivítejte hosty ve velkém stylu.“

 

Objevte sílu smyslového marketingu a z vašich návštěvníků se stanou pravidelní hosté.

Smyslový marketing, jak již vyplývá ze samotného názvu, působí na lidské smysly. Věděli jste, že čich je z hlediska smyslového marketingu jedním z nejsilnějších, a zároveň nejvíce podceňovaným smyslem? Vůně, resp. zápach, který ucítíme, si poctivě uchováváme v našem podvědomí, aniž bychom o tom věděli. V našich myslích se každý voňavý i nevoňavý zážitek spojí s danou situací, člověkem, či místem a vytvoří tak silnou asociaci přetrvávající v naší paměti celé roky.

Tento vědecky dokázaný fakt si uvědomili i marketéři a nahromaděné poznatky přetavili do nové disciplíny zvané „sensory marketing“, pod českým ekvivalentem známý zejména jako smyslový marketing. Prostory s příjemným aroma, podpořené vhodně zvolenými melodiemi a doplněné atraktivním vizuálním obsahem jsou garancí, která přeměňuje běžné provozovny na lukrativnější místa. Zákazníci se v nich cítí mimořádně příjemně a následně se do nich s oblibou vracejí.

Vůně jako specifický podpis hotelu

Hned při vstupu a v prostorách recepce, kde hosté stráví první minuty svého pobytu, můžete prostřednictvím aroma marketingu a síly vůně aktivně působit na jejich smysly. Příjemná vůně navodí ideální atmosféru plnou pohody, relaxu a uvolnění. Váš hotel tak můžete velmi jednoduše povznést ještě o úroveň výš. Pokud vaši návštěvníci ucítí příjemnou vůni přímo u vstupu, nabydou pocit, že jsou na správném místě. A netřeba zůstávat pouze při vstupu do hotelu. Aplikujte signifikantní vůni všude tam, kde vaše hosty příjemně stimuluje a podpoří jejich pozitivní vnímání vaší značky – například ve wellness, v zákoutích hotelu, či komorních chodbách, které jsou mnohdy nevyužitým prostorem. Vůní rozvinete potenciál tzv. „hluchých“ míst naplno a dodáte jim nový, lukrativní esprit.

Podpořte prostor správným zvukovým podkresem

Hudba je element, který působí na další z lidských smyslů, a tím je sluch. Příjemné melodie bez rušivých elementů hosty uvolní a odbourají v nich nahromaděný stres. Působí také jako intimní kulisa a v prostorách recepce hudbou podpoříte diskrétnost dialogu vašich hostů a personálu, např. při nahlašování osobních údajů a jiných citlivých informací.

Pouštěním klasického komerčního rádia rušíte své návštěvníky rozhovory moderátorů nebo přeplněnými komerčními bloky. Řešením je vlastní hotelové In-store rádio, které koresponduje s atmosférou hotelu, či wellness centra a poskytuje speciální hudební mix. Na míru sestavený playlist, o který se postará zkušený hudební dramaturg, vytvoří ve vašich prostorách příjemný hudební podkres bez rušivých moderátorských či reklamních vstupů.

Moderní forma prezentace, která i zabaví

Neméně důležitým smyslem, kterým umíme ovlivňovat situace, je i zrak. Instalací LCD panelů ve vašem hotelu či v prostorách recepce nebo wellness centra vytvoříte pro vaše hosty přitažlivý vizuální obsah, který jim zpříjemní čas čekání na ubytování, resp. poskytnutou vámi nabízenou službu. Atraktivní formou Digital Signage, resp. In-Store TV, můžete hosty zabavit, ale také informovat o vašich nabídkách, zajímavých lokalitách v okolí vašeho hotelu, popřípadě využít tento prostor i na externí inzerci. Navíc, poskytování digitální reklamní plochy vám přinese novou formu zajímavých finančních příjmů.

Jednotlivé nástroje smyslového marketingu a jejich efektivní kombinace dokáží z vašeho hotelu či wellness centra vytvořit jedinečný prostor. Emoce, které ve vašich hostech zanechá vůně, příjemná hudba, či atraktivní vizuální obsah, se podepíší na podvědomém vnímání vaší značky a přemění vaše návštěvníky na pravidelné hosty.

Bezplatná
konzultace