Připravujete ve své restauraci lahodná jídla, voňavá kafíčka, či osvěžující drinky, ale přesto se vám nedaří vyhrávat boj o zákazníka? Vsaďte na účinný smyslový marketing a získejte jedinečnou konkurenční výhodu.

Zahrajte se se smysly zákazníků

Jak vytvořit restauraci nebo kavárnu, do které se hosté s chutí vracejí - STORE MEDIA

Snad každý, kdo se zakousne do podnikatelského koláče v gastronomickém segmentu, zápasí s otázkou, jak obstát v neustále rostoucí konkurenci. O restaurační zařízení zákazníci dlouhodobě nouzi nemají, a tak nastává nelehký boj o získání jejich přízně. Obdobnou situaci zažívají i majitelé kaváren, které lze, zejména ve větších městech, spatřit takříkajíc na každém kroku. Jak přilákat více hostů? Jak se odlišit a nabídnout svým zákazníkům něco víc – něco, co je podvědomě přinutí se k vám pravidelně vracet?

Základem je samozřejmě perfektní úroveň služeb: chutná jídla a nápoje připravené z kvalitních surovin, servírované ochotným a usměvavým personálem, v čistém a příjemném prostředí. Věděli jste, že právě prostředí je tím elementem, který vás dokáže odlišit od konkurence? Vhodná dispozice a čistota však nestačí. Podpořte prostory vaší restaurace nebo kavárny účinnými nástroji stále více používaného smyslového marketingu, známého také pod označením „sensory marketing“ a z náhodných hostů se stanou vaši pravidelní zákazníci.

 

Vytvořte prostředí, které hostům zavoní

Smyslový, resp. vjemový marketing, využívá ve svůj prospěch sílu lidských smyslů. Působením na čich, sluch a zrak vašich zákazníků totiž dokážete účinně ovlivnit jejich vnímání a postoje k vašemu podniku, resp. k vaší značce. V segmentu restauračních služeb hrají z hlediska marketingu důležitou roli zejména dva smysly, a to čich a sluch. Víte proč?

Dobré jídlo je typické svou chutí, vzhledem, ale i vůní. Zatímco chuť a vzhled pokrmu vnímá pouze host, který si jídlo objednal, vůni dokáže vnímat celé okolí. V mnoha zařízeních (např. pizzeriích, či různých zařízeních rychlého stravování), je vůně jídla velmi citelná a místy až obtěžující. Zákazníci, kterým vadí „načichnutí“ šatstva, mají tendenci se takovým podnikům raději vyhnout. Prostřednictvím aroma marketingu dokážete tyto negativní aspekty restauračních služeb výrazně eliminovat a navrátit vašemu podniku ztracené hosty. Na míru ušitá vůně nejen odstraní nežádoucí pachy ve vaší restauraci, ale zároveň vyčaruje ten nejpříjemnější welcome efekt hned při vstupu, či v prostorách toalet.

Obdobné využití tzv. voňavého marketingu najdou i kavárny, i když v nich má vůně jemně odlišný důvod použití. V kavárnách se na rozdíl od restaurací nepodává vařené jídlo, a tudíž není třeba bojovat proti nepříjemným pachům z kuchyně. Ba právě naopak, tato útulná místa jsou specifická vůní čerstvě upražené kávy, která navnadí lidské smysly na tu správnou vlnu. Aroma marketing zde proto najde své uplatnění v rámci umocnění těchto příjemných pocitů. Specifické vůně dokáží podpořit intenzitu kávového aroma, jakož i zvýšit apetit hostů, např. vůní čerstvě upečených koláčků.

Melodie, se kterými roste chuť

K dotvoření dokonalé atmosféry v restauracích a kavárnách je důležité zapůsobit i na druhý zmiňovaný smysl, a tím je sluch. Umíte si představit, že vejdete do kavárny, v níž by bylo hrobové ticho? V takovém prostoru by se většina zákazníků cítila přinejmenším rozpačitě. Hudba je k navození komfortu a pohodlí hostů vskutku neodmyslitelný pomocník. Klasické rádio je však plné rušivých reklam a hudebního obsahu, který ne vždy koresponduje s atmosférou vašeho podniku. Skvělým řešením je proto pro vytvoření hudební kulisy použít tzv. „In-store rádio“. Hudební dramaturg vyskládá speciální playlist, který bude odrážet charakter vašeho provozu a podpoří pozitivní náladu a dojmy vašich hostů. Výhodou je, že pro manipulaci s in-store rádiem není třeba neustále internetové připojení, ani speciální obsluha zařízení, jako je tomu při využívání moderních aplikací.

Připravte se na vaše návštěvníky, a kromě gurmánských pochoutek jim naservírujte i delikátní smyslové menu. Rádi vám pomůžeme namíchat ty správné ingredience smyslového marketingu, které vaše hosty přemění na stálé zákazníky.

Bezplatná
konzultace