Uvažovali jste někdy nad tím, proč se vždycky rádi vrátíme na dovolenou do destinace, ve které jsme už byly?

Proč jezdíme 10 let do Chorvatska na jeden a ten jistý ostrov? Proč si ve své oblíbené restauraci dáváme vždy to jisté jídlo? A jak je to s nákupním chováním vašich zákazníků?

Budování značky prostřednictvím aroma marketingu - STORE MEDIA

Lidi obecně hledají jistoty a při výběru produktů, které nakupují, zohledňují různá kritéria, jako např. značka, kvalita, cena… Důležitou roli při výběru hraje i lidské podvědomí. Způsoby, jak lidské podvědomí ovlivnit, jsou předmětem smyslového marketingu. Nejintenzivněji se momentálně rozvíjí odvětví aroma marketingu.

Jak pomáhá aroma marketing vytvářet pevný vztah mezi značkou a zákazníkem?

Vůně vytváří trvalou vzpomínku, kterou si člověk podvědomě uchovává. Tento čichový vněm si pamatuje několik let. Jakožto při mnohých jiných činnostech, při nakupování neuvažujeme nad tím, zda si tuto vůni ukládáme do paměti nebo ne. Účinky aroma marketingu se projeví v okamžiku, kdy vejdeme do prodejny. Ucítíme starou známou vůni, která se nám spojuje se značkou, kterou známe a které důvěřujeme.

V dnešním světě plném shonu, cestování a neustálého přesouvání se je pro zákazníka často nemožné nakupovat vždy v té jisté staré známé oblíbené prodejně. Jak bychom tedy mohli dosáhnout, aby se zákazník v prodejně vždy cítil jako doma a aby nepoznal rozdíl, zda nakupuje v New Yorku, Londýně nebo ve Vídni?

Představte si, že je vám znovu 6 let a jste na návštěvě u starých rodičů. Babička peče váš oblíbený koláč, který voní po celém domě a vy se nevíte dočkat, kdy ho položí na stůl. Teď si představte, že se o 20 let později procházíte v centru Bratislavy a z kavárny zacítíte tou jistou úžasnou vůni. Krásná představa, že? Určitě jste na vůni toho skvělého koláče nezapomněli, ani když už uběhlo 20 let a během tohoto období jste si na ni ani jednou nevzpomněli, ale trvalá vzpomínka ve vašem podvědomí vás vrátila v čase. Vaše reakce by byla pravděpodobně následující: bez dalšího přemýšlení vcházíte do kavárny, objednáte si starý známý koláček, kávu a co je nejlepší, určitě se sem ještě vrátíte.

Rovněž reagují i vaši zákazníci, když zacítí známou vůni v momentu, kdy vcházejí do prodejny. Ke značce si budují vztah a na základě známé vůně vědí, že toto je jejich značka, toto je místo, kde se cítí dobře a co je nejdůležitější, toto je místo, kde chtějí minout svoje peníze.

Člověk rozeznává více než 6000 vůní, které si potom pamatuje dlouhá léta. Store Media mění místo prodeje na místo pozitivního zážitku už 15 let. Vytvořte i vy pomocí aroma prostor, do kterého se zákazníci budou těšit tak jako na prázdniny ke starým rodičům.

Bezplatná
konzultace